Wim Bennink Personal Coaching

Wim Bennink Personal Coaching - Wim Bennink

 

Afvallen, meer bewegen, anders gaan eten, gezonder gaan leven ... Tijdschriften, kranten en hele boeken staan vol over deze onderwerpen.

Maar wat past er nou bij u?

Omdat iedereen uniek is, met zijn eigen doel of streven, is er geen pasklaar antwoord op deze vraag. Voeding en beweging hebben veel invloed op ons lichaam en op onze gezondheid. Een gezond leefpatroon begint met meer bewegen, maar ook met gezonder eten. Maar hoe pak je dit aan? Hoe hou je dit vol en kun je gewoontes blijvend veranderen?

Wim Bennink Personal Coaching combineert kennis van voeding en beweging tot een dynamisch geheel. Daardoor is het mogelijk om mensen goed te begeleiden om hun doel te bereiken. Een persoonlijk programma, voor een persoonlijk doel. En op weg naar dat doel de nodige ondersteuning bij de lastige momenten. Dit zorgt voor een succesvol programma en blijvende resultaten. 

Op de volgende pagina's geven wij een indruk wat Wim Bennink Personal Coaching samen met u kan doen.

Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Landweg 241
3833VH te Leusden


M 06 53 555 231
E info.wimbennink@gmail.com

Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Eemland onder nr. 32135496

 

laatste update: 16 januari 2018

Personal Training

Personal Training - Wim Bennink

 Als je gaat sporten doe je dat natuurlijk serieus en met de beste intenties. Maar hoe weet je of je op de goede weg bent. Hoe zie je of je vorderingen maakt en hoe weet je of je alle oefeningen goed uitvoert?  Als je het optimale resultaat uit je sportinspanningen wilt halen, kies dan voor een personal trainer. Door de één-op-één begeleiding van een personal trainer krijg je direct de nodige aanwijzingen om de training zo uit te voeren dat deze voor jou het beste resultaat oplevert. En je wordt gemotiveerd om, indien nodig, een tandje extra bij te zetten of juist een beetje in te houden.

Dat alleen topsporters gebruik maken van een personal trainer is een misverstand. Iedereen die een optimaal resultaat wil bereiken kan er gebruik van maken. Ook bijvoorbeeld mensen die een extra stimulans nodig hebben, behoefte hebben aan intensieve begeleiding of maar heel weinig tijd hebben. Je leert hoe je zo optimaal mogelijk kunt trainen en de oefeningen zodanig uitvoert dat de kans op overbelasting en blessures zo klein mogelijk is. 

 Ieder mens is uniek en heeft zijn eigen doel. Tijdens het eerste gesprek komt dat doel uitgebreid aan de orde. Daarnaast heeft de trainer heeft graag een goed beeld van je sportverleden, eventuele blessures en/of lichamelijke klachten en je persoonlijke wensen met betrekking tot begeleid sporten. Vervolgens wordt een passend oefenschema gemaakt. De personal trainer volgt en observeert je continue en past het schema aan als dat nodig is.

Deze training hoeft niet alleen binnen een sportschool plaats te vinden. Ook buiten sporten behoort tot de mogelijkheden.

Je kunt ook advies krijgen op voedingsgebied. Je krijgt dan een professioneel advies over afvallen, aankomen of op gewicht blijven. Zo haal je nog meer uit de begeleiding van je personal trainer.

Personal Voedingsadvies

Personal Voedingsadvies - Wim Bennink

Voedsel neemt een belangrijke plaats in ons leven in. Elke dag maak je keuzes op het gebied van voeding die wel of niet gezond zijn voor je lichaam. Veel mensen realiseren zich dat hun voedingsgewoontes niet altijd even goed zijn, maar maken hun keuzes op basis van andere factoren. Eten is tenslotte veel meer dan alleen voedsel tot je nemen. Eten gaat ook samen met gezelligheid, tradities, emoties. Verder bepalen gewoontes, je opvoeding, wat je lekker vindt, het gezelschap waarin je bent, je dagelijkse bezigheden en nog vele andere factoren wát je eet.

De uitdaging voor veel mensen is dan ook om een juiste balans te vinden tussen lekker eten, gezelligheid, bewegen, de dagelijkse bezigheden en gezonde voeding.

Voeding moet individueel zijn afgestemd op wat een lichaam nodig heeft. Zeker wanneer dat lichaam extra aandacht vraagt, zoals bij sporters, zwangere vrouwen of mensen met ziekten, aandoeningen of overgewicht.

 Verwacht op deze pagina geen kant-en-klaar dieet of een makkelijk te volgen weekmenu. Ieder mens is uniek. Ook de manier waarop je bezig bent met je gezondheid, je levensstijl, afvallen of juist aankomen, sporten enz. is voor ieder mens anders. Wim Bennink Personal Coaching besteedt individuele aandacht aan verantwoorde voeding, beweging, gedrag en ondersteunt waar dat nodig is.

Gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten op voedingsgebied bepaal je samen met je Personal Coach wat je doel is. Wat je eet en drinkt en hoe je dit organiseert in je dagelijks leven komt uitgebreid aan bod. Je leert je lijf kennen en je leert begrijpen waarom je lichaam reageert op je dagelijkse eetpatroon. We kijken niet alleen naar je gewicht, maar naar je totale leefstijl. Hierdoor is de kans op een blijvend resultaat groter en voorkom je dat je gaat jojoën. Goed eten, voldoende beweging, genoeg slaap en ontspanning zorgen er samen voor dat je lekker in je vel zit. Voor een fit en gezond lijf moet je wat doen. Samen met je personal coach gaat dat een stuk makkelijker.

Eén advies kunnen we alvast aan iedereen geven: eet bewust en luister naar je lichaam. Probeer je voedsel zo puur mogelijk te eten en laat de smaak het winnen van de hoeveelheid.

Maar vooral: blijf genieten !!

Vitaliteits Coach

Vitaliteits Coach - Wim Bennink

Vitaliteit
 
Vitaliteit is meer dan gezond zijn. Het is fysieke, emotionele en mentale vrijheid om ons te blijven ontwikkelen en daarmee de kwaliteit van ons leven te verhogen. Daar is dus niets zweverigs aan, maar gewoon keiharde reproduceerbare wetenschap. Je kunt dat op verschillende niveaus bekijken, maar uiteindelijk betekent het dat je fysiologisch en emotioneel optimaal functioneert binnen je natuurlijke beperkingen. Al jouw systemen kunnen geoptimaliseerd worden met bewustwording (wat ben ik aan het doen), gedragsverandering (sommige dingen niet meer doen), voeding (beter eten), beweging (meer en verantwoord).



Hoeveel ben jij waard?

Je bent altijd bezig. Bezig voor je kinderen, voor je partner, voor familie, voor vrienden, voor school en voor je werk. Maar wat doe je voor jezelf? Met andere woorden, hoeveel ben jij waard? Waar haal jij je energie vandaan? Waar kom je tot rust? Hoe kun jij je nog ontplooien?

Personal Coaching  Chivo Vitaliteitscoach

 
Bij het Personal Coachen begeleiden we mensen in gedragsverandering, beweging en voeding. Dat doen we met interessante en uiteenlopende bewegingslessen en o ptionele individuele sessies voor mensen die meer inhoud willen.

 

Medical Fitness

Medical Fitness - Wim Bennink

 Medical Fitness is het begeleiden van mensen met een verminderde belastbaarheid. Medical Fitness heeft als doel de fysieke en functionele belastbaarheid van mensen met klachten aan het steun- en bewegingsapparaat te verhogen en de algehele conditie te verbeteren. Medical Fitness is geschikt voor mensen die tijdens of na het behandelingstraject bij een fysiotherapeut of andere specialist kampen met een verlaagde belastbaarheid.

Onderzoek toont aan dat training de beste oplossing is voor het verhogen van de belastbaarheid. Veel mensen met lichamelijke klachten willen wel graag bewegen, maar kunnen of durven dit niet vanwege deze klachten. Helaas blijft ook de zo gewenste begeleiding binnen een fitnesscentrum vaak achterwege. Dit komt doordat een ‘basis fitnessinstructeur’ niet beschikt over de specifieke kennis en vaardigheden om deze groep mensen te kunnen begeleiden.

De Medical Fitnes Instructor is hiervoor wel speciaal opgeleid. Hierdoor kunnen mensen met lichamelijke klachten verantwoord en doeltreffend getraind worden. De post-HBO opleiding tot Medical Fitness Instructor is door het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) erkend en wordt door hen hoog gewaardeerd.

Verlaagde belastbaarheid kan ontstaan door onder andere:

  • revalidatie na een operatie of ziekte
  • het aannemen van een verkeerde houding tijdens de dagelijkse bezigheden
  • CANS, voorheen RSI (klachten aan armen, nek en schouders)
  • rug-, knie- en  enkelklachten
  • reumatische- en longaandoeningen (COPD)
  • diabetes mellitus
  • burnout
  • stressfactoren
  • (terugkomende) blessures
  • bekkeninstabiliteit
  • hart- en vaatziekten 

De Medical Fitness Instructor maakt gebruik van de nieuwste wetenschappelijke inzichten, de beste technieken met bewezen resultaat. Door Medical Fitness zult u lichamelijk en geestelijk weer beter gaan functioneren en zal de kwaliteit van uw leven toenemen. 

 Easy Tape.

Voor zowel sporters als niet sporters biedt de Kinesio tapemethode met EasyTape® veel voordelen. Door de tape in de juiste vorm te knippen en op een speciale manier aan te brengen kan EasyTaping toegepast worden bij nekklachten, rugklachten, knieklachten, enkel verstuikingen, reuma, artrose, maar ook spierscheuringen, achillespeesklachten, tennisarm, whiplash, rug hernia en slijmbeursontstekingen en hielspoor. Ook bij het afvoeren van overtollig vocht (lymfe drainage) heeft de Tape verbluffende resultaten.

Easy Tape is andere tape

Easy Tape is anders dan standaard sporttape. Door de specifieke samenstelling, het materiaal en de fabricatie heeft de tape een aantal unieke eigenschappen. Het is een speciaal soort textiel, geweven als de huid, en heeft de volgende eigenschappen:

  • rekbaarheid van 150%, vergelijkbaar met de huid;
  • dikte en het gewicht vergelijkbaar met de huid, daardoor weinig irritatie;
  • rekbaar in drie richtingen, diagonaal om de lengte as;
  • lucht- en vochtdoorlatend waardoor de huid kan “ademen” en kan zweten. Hierdoor ontstaat minder snel verweking en irritatie van de huid;
  • 100% acryl lijmlaag dat reageert op warmte. Door deze lijmlaag is de tape hypo allergeen;
  • de tape blijft enkele dagen op de huid zitten. De duur is afhankelijk van de locatie. Normaal is dat het op de handen en voeten 1-2 dagen en op de rest van het lichaam 3-4 dagen blijft plakken;
  • de tape is vochtbestendig, douchen en zwemmen met tape is mogelijk;
  • er zijn geen medicinale bestanddelen toegevoegd;
  • de tape is gemakkelijk weer te verwijderen van de huid en laat geen lijmsporen achter.

Kinesiotape wordt over en rondom de spieren aangebracht om steun te geven aan spieren of om spiercontractie (spier aanspanning) tegen te gaan. Bij de eerste techniek wordt ondersteuning van de spieren gekoppeld aan een optimale bewegingsvrijheid. Hierdoor kan een persoon actief blijven terwijl diens spieren functioneel worden ondersteund. Bij de tweede techniek worden overbelasting en spieraanspanning bestreden en wordt 24 uur per dag vochtafvoer (oedeem) gestimuleerd.

 Sneller weer in beweging

Bij blessures, chronische aandoeningen en ontstekingsreacties ontstaat drukverhoging in de weefsels en pijn. Meteen na het tapen wordt vermindering van pijn en meer bewegingsvrijheid ervaren.

Versnelling van het herstelproces

Door oedeem, druk in de weefsels en pijn ontstaat stagnatie van de circulatie en daardoor stagnatie van het herstelproces. Easy Taping bevordert de circulatie en de bewegingsvrijheid waardoor het herstelproces bevorderd wordt. Dit betekent verkorting van de blessuretijd en ziekteverzuim!